Jak wybrać dobry CRM? 5 zasad
Data publikacji 10 września 2024
Zależy Ci na zwiększeniu efektywności swojej firmy, poprawie relacji z klientami i automatyzacji pracy? Zatem jednym z rozwiązań może być wdrożenie nowoczesnego systemu CRM. Kluczowe jest jednak to, abyś zdecydował się na rozwiązanie, które ma funkcjonalności dopasowane do potrzeb pracowników i specyfiki branży. Przekonaj się, jak wybrać dobry CRM, aby był dopasowany do potrzeb Twojej firmy.
Określ potrzeby firmy
Pamiętaj, że system CRM powinien być dopasowany do potrzeb Twojej firmy. Dlatego jeszcze przed wyborem, zastanów się, w czym dokładnie ma pomóc CRM. Zależy Ci na efektywniejszym zarządzaniu kontaktami, automatyzacji działań marketingowych, a może na skuteczniejszym kontrolowaniu sprzedaży? Gdy tylko znajdziesz odpowiedź na to pytanie, to dużo łatwiej będzie Ci zawęzić poszukiwania i wybrać system, który zapewnia funkcje dopasowane do potrzeb firmy i pracowników.
Zadbaj o bezpieczeństwo danych
CRM służy też do przechowywania cennych informacji na temat klientów, dlatego tak ważne jest to, by system był maksymalnie szczelny. Wtedy zadbasz o bezpieczeństwo danych klientów. Dlatego upewnij się, że CRM zapewnia zaawansowane zabezpieczenia w postaci szyfrowania danych i tworzenia kopii zapasowych. Nowoczesne systemy np. https://nicesoft.pl/crm/ są również zgodne z obowiązującymi przepisami np. RODO.
Koniecznie zwróć też uwagę na to, jakie mechanizmy ochrony przed nieautoryzowanym dostępem zapewnia wybrany CRM. Istotne jest także to, czy dane są przechowywane w chmurze. Dzięki temu nawet w przypadku awarii nie dojdzie do utraty ważnych informacji.
Wybierz skalowalny CRM
Planujesz w przyszłości rozwój firmy? Pamiętaj o tym już na etapie wyboru systemu CRM. Zdecyduj się na opcję, która umożliwia skalowalność, dzięki temu system będzie rosnąć razem z firmą. Zazwyczaj wiąże się to z dodawaniem nowych funkcji, obsługą większej liczby użytkowników i klientów, a także ze zwiększaniem wydajności CRM. Dzięki temu nie będziesz musiał zmieniać CRM na nowy, bo zyskasz taki, który sprzyja rozwojowi.
Postaw na automatyzację procesów
Jak wybrać dobry CRM? Systemy te w dużym stopniu służą do automatyzacji procesów, dlatego sprawdź, czy CRM ułatwia automatyczne zarządzanie kontaktami, generowanie raportów sprzedażowych, a nawet tworzenie kampanii marketingowych. Nowoczesne systemy CRM umożliwiają również monitorowanie interakcji z klientami, a do tego dane przechowują w chmurze. Dzięki temu można skutecznie zwiększyć efektywność zespołu i ograniczyć liczbę zadań, które trzeba wykonywać ręcznie.
Wybierz intuicyjny w obsłudze system
Pamiętaj o tym, że nawet najbardziej zaawansowany CRM nie zapewni Ci korzyści, jeśli będziesz mieć trudności z jego obsługą. Dlatego kluczowe znaczenie ma to, żeby system był intuicyjny i prosty w użyciu, co znacznie przyspieszy wykonywanie poszczególnych zadań, generowanie raportów czy też odczytywanie informacji. Przed zakupem CRM dowiedz się też, czy producent organizuje szkolenia lub np. filmy instruktażowe, które przyspieszają naukę korzystania z systemu.
Artykuł sponsorowany